marți, 4 octombrie 2011

Rugăciunea - experienţe personale ( v )





           Cazul 3 este o experienţă care mi-a marcat profund viaţa spirituală. Una care nu are de-a face cu lucruri mărunte(lăzi de bere, portmonee, şi blocări de roţi, deşi şi alea sunt frapante pentru cine le trăieşte)ci cu viaţa/moartea unei fiinţe umane.

       Se întâmpla tot în Spania în anul  2004. Luasem hotărârea ca în afară de rutinarul servici-acasă să fac ceva şi pentru Dumnezeu... mai bine zis pentru semeni. Aşa că m-am înscris la o agenţie de ajutorare a bătrânilor şi o dată pe săptămână( de obicei sâmbăta) mă duceam să vizitez o batrânică singură. Nu ţineam să-i vorbesc neapărat despre credinţă, Isus...etc, şi cu atât mai puţin despre credinţa adventistă. Doar să îi fiu companie o oră pe săptămână. Să aibă pe cineva cu care să poată vorbi, pentru că nu avea pe nimeni.
      Şi azi aşa, sâmbăta viitoare la fel, până când într-o zi vine în vizită la ea vecina de peste drum. Era o doamnă la 60 şi ceva de ani. Tot vorbind noi, aflu că mama ei în vârstă 96 de ani era grav bolnavă de 12 ani. Suferea cumplit şi nimeni nu putuse să-i aline suferinţa(interesantă coincidenţa cu femeia cu scurgerea de sânge, tot de 12 ani parcă)...
      M-am dus peste drum să o văd. Ce am văzut m-a mişcat profund. Stătea întinsă pe spate, cu mănuşi în mână ca să nu se scarpine(deşi afară erau peste 30 de grade). Avea tot corpul plin de bube enorme şi pline de puroi, carne vie, îmi venea să vomit din cauza priveliştei...şi gemea tot timpul "vreau să mor...vreau să mor..." Era parcă o scenă decupată din iad. Mi-a venit gândul să o întreb pe doamna de 60 de ani, fata ei, dacă vrea să ne rugăm...dar am preferat să fac altceva. Am întrebat-o dacă crede că Dumnezeu poate face o minune. Mi-a răspuns ca şi leprosul din evanghelii: "nu ştiu ce să zic...Da, cred...dar nu ştiu ce să zic." 

       Eu i-am răspuns ceva ce a şocat-o poate. I-am spus că mie mi-a ascultat Dumnezeu toate rugăciunile până atunci şi că am încredere că mă va asculta şi de-atunci încolo, dacă nu-I cer ceva aiurea. Însă acum era vorba despre o viaţă de om, şi asta nu e ..."aiurea"... Mi-a dat consimţământul ei şi am avertizat-o din start că nu ştiu cum va răspunde Dumnezeu, dar că ştiu că o va face într-un fel. Şi am întrebat-o aşa, mai cu jumătate de gură: "dacă i s-ar scurta suferinţa asta cumplită şi ar muri, v-aţi supăra pe Dumnezeu? Iar ea mi-a răspuns cu un susur prelung: "aş fi tare uşurată...căci nici eu nu mai pot."
       Zis şi făcut. Acum însă mă loveam de o problemă cu care nu mă mai confruntasem până atunci...Ce să-i cer lui Dumnezeu? Moartea unei persoane, fie şi pentru alinarea suferinţei unei familii întregi? Am început să mă rog împreună cu soţia ca Dumnezeu să facă cum crede El că e mai bine, numai să scurteze într-un fel acea suferinţă groaznică. Azi, mâine, poimâine...nimic. A trecut o săptămână, a venit a doua. Nimic. Aşa că îi spun soţiei că ar fi bine să alegem o zi din săptămână să şi postim pentru femeia respectivă. Am ales să postim împreună marţea, deşi munceam amândoi din greu. Seara când am ajuns acasă am hotărât să mă rog cu soţia pentru ultima dată pentru femeie. "Doar n-om fi noi mai miloşi decât Dumnezeu", cam aşa ceva i-am zis. Iar ea a fost de acord.
      Până sâmbăta urmatoare când m-am dus din nou la băbuţa mea, nici nu mi-am mai adus aminte de femeia de 96 de ani. Dar sâmbăta când am vizitat-o din nou, care credeţi că a fost primul lucru care mi l-a spus?: "A murit vecina, în sfârşit". Eu am întrebat-o când, şi nu mică mi-a fost mirarea când am auzit că... marţi seara, tocmai la ora când eu cu soţia făcusem ultima rugăciune pentru ea şi încheierea zilei de post. 

     Desigur, scepticii vor spune că moartea băbuţei a fost o pură coincidenţă. Oricum era şi-aşa prea bătrână. Întrebarea mea este de ce a murit exact în ziua de marţi, în ziua în care noi am postit şi la ora la care noi ne rugam?!? Şi cum se face că a murit exact atunci, după ce suferise cumplit timp de 12 (doisprezece) ani? Simple coincidenţe sau puterea lui Dumnezeu?

  ( va urma)

2 comentarii:

  1. De ce totusi Dumnezeu nu a intervenit 12 ani?Pentru ca ea insusi nu a avut credinta si pt ca nu s-a gasit nimeni sa se roage?
    Inainte sa ma predau lui Dumnezeu,aveam multe vicii,si trageam mereu spre noroi ca purcelul,dar cand s-au intensificat rugaciunile pentru mine,am biruit.Ciudat nu?Si ce era ciudat,aveam o convingere puternica ca se roaga cineva pentru mine(dupa aceea am aflat ca era adevarat) ,cineva care nu ma cunoaste ceea ce pt mine atunci era imposibil.
    Si cand te gandesti ca de multe ori nu mijlocim din cauza necredintei sau poate din cauza multor motive pe care ni le sugeraza diavolul!Nici macar pt prieteni sau pt familie nu ne rugam.Ti s-a intamplat sau sa vorbesc in numele meu?
    Ce zici de Bevington?
    Oricum la subiectul asta sunt intr-o mare ceata!!?
    Marceil

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred că Dumnezeu nu a intervenit 12 ani ptr că nu s-a rugat nimeni ptr ea cu adevărat. Alt răspuns nu am. Iar tu confirmi asta prin relatarea experienţei personale de viaţă.
    POate că ne rugăm ptr familie sau prieteni, dar aşa...apatic, doar că "trebuie", că aşa am auzit de la biserică, dar nu ptr că credem că rugăciunea are putere. Iar atât timp cât noi credem că rugăciunea nu are chiar aşa mare putere, atunci nici nu are! Totul ni se dă după credinţa noastră, mare sau mică.
    Ar mai fi de adăugat aici şi STĂRUINŢA în rugăciune. Este elementul din cauza căruia eu devin confuz. Cât trebuie să insist? Toată noaptea, o săprtămână, trei( ca profetul DAniel)? Nu ştim ce se află în spatele rugăciunii, dar se merită să încercăm.
    Despre Bevington, ce să zic?!? E uimitor, într-adevăr. Dar o credinţă ca aia sunt de părere că ne trebuie, echivalentă cu nebunia. Atât timp cât argumentăm cu "da, dar"...ca să nu ne mai rugăm, nu se întâmplă decât inevitabilul...Dacă ne opunem însă acestor argumente puternice omeneşti prin şi mai multă rugăciune, se întâmplă imposibilul.
    părerea mea e că suntem ca şi ucenicii în Ghetsimani. Plini de râvnă cu duhul, dar neputincioşi cu trupul când vine vorba de rugăciune. E mai mult simplu şi mai adorabil să...adormi decât să stai toată noaptea în rugăciune...asta e. Ăştia suntem noi, oamenii.

    RăspundețiȘtergere