Spre deosebire de nenumăratele temple păgâne ale antichităţii unde zeităţile erau aşezate la mare cinste, sanctuarul evreiesc se distingea de toate acestea prin faptul că era lipsit cu desăvârşire de chipul vreunei divinităţi iar în interiorul său era o ladă misterioasă de aur cu un cod etic primit direct din mâna lui Dumnezeu: legea celor 10 porunci. De atunci şi până astăzi, aceste zece porunci au dat naştere la râuri de cerneală, construind în jurul lor identităţi naţionale sau denominaţionale. Dar ce reprezintă concret aceste porunci? Sunt ele doar nişte reguli de bună purtare date omenirii în epoca sa de "piatră" de vreun conducător omenesc "iluminat" sau reprezintă ceva cu mult mai profund? Putem afirma despre ele că sunt chiar temelia guvernării divine?
Atunci când s-a hotărât să creeze totul în univers, Dumnezeu s-a gândit la legi fizice,chimice şi matematice precise care să determine apariţia materiei, apoi a stelelor, galaxiilor şi a întregului univers. Dar în ceea ce priveşte latura sa morală? S-a bazat Dumnezeu pe vreo lege sau nu? Urma ca fiinţele create să trăiască veşnic într-un gulag imens unde voia Şefului nu se pune la îndoială sau aveau dreptul să pună întrebări? Exista vreo moralitate în tot acel gigantic proiect divin numit viaţă?
Răscularea lui Lucifer, dilemele din minţile locuitorilor cerului cu privire la caracterul Creatorului care au apărut ca urmare a acestei revolte, precum şi marea controversă dintre el şi Dumnezeu care a antrenat mai târziu şi omul ...au arătat fără echivoc că exista cel puţin libertate în univers. Libertate de a gândi cu mintea proprie, de a raţiona, de a te îndoi. Libertate de a nega dragostea şi integritatea morală a Creatorului. Libertatea de a asculta de El sau a nu asculta. Şi nu în ultimul rând libertatea de a-ţi exprima deschis opiniile, oricât de dăunătoare ar fi fost acestea intereselor Dumnezeirii.
Iudeii au fost primii care au primit în scris un cod moral din partea lui Dumnezeu. Acel cod era împărţit în două segmente, atrăgând atenţia asupra îndatoririlor faţă de Dumnezeu şi faţă de semeni. Cu timpul, pentru a-şi păstra identitatea naţională puternic şifonată în Babilon, iudeii au născocit o incredibilă listă de legi şi reguli de comportament, derivate din cea originală, prin care să îi fie pe plac lui Dumnezeu. Dar azi ştim că acele reguli absurde veneau mai mult să întunece imaginea adevărată a Lui înaintea oamenilor. Fiind evreu în Palestina de acum 2000 de ani, aveai doar două opţiuni de ales: fie ţineai la sânge tradiţia legalistă poruncită de atotputernicii rabini, fie te declarai urmaş al lui Isus, care dădea sufletului eliberare de astfel de cereri împovărătoare.
Când adventismul s-a ridicat pe scena religioasă a sec XIX, legea celor 10 porunci a căpătat( prin redescoperirea ,de exemplu, a sabatului iudaic ca adevărata şi neschimbata zi de odihnă) o notă pregnantă înaintea celorlalte denominaţiuni religioase. Adventiştii au început să predice necontenit importanţa şi rolul legii morale în planul de mântuire. Apărea astfel pentru prima dată o biserică mondială care respecta sabatul iudaic în loc de duminică, aşa cum făceau toate celelalte biserici creştine.
Dar momentul de vârf al efervescenţei doctrinale adventiste urma să sosească în anul 1888, când la sesiunea conferinţei generale de atunci doi tineri delegaţi au adus pentru prima dată în discuţie subiectul "neprihănirii lui Hristos în legătură cu legea" celor 10 porunci. Comentând aprins epistola lui Pavel către Galateni, cei doi, A.T. Jones şi Elliot Waggoner, susţineau uluitor că nu legea le putea oferi mântuirea, ci că ea era un simplu indicator spre altceva mult mai bun, şi anume Isus Hristos. Nu doresc acum şi aici să discut pe marginea acelei conferinţe, ci doar să amintesc că era pentru prima dată când se auzea în vreo biserică de pe pământul ăsta că legea celor 10 porunci are enorm de-a face cu "neprihănirea lui Hristos", şi prin aceasta, implicit, cu caracterul lui Dumnezeu.
Ellen White, singurul susţinător deplin al tezelor celor doi tineri, avea să preia mai târziu în mod amplu ideea lor şi să declare, în sute şi sute de citate, că Legea era " transcrierea" sau "expresia caracterului lui Dumnezeu". Legea iudeilor căpăta astfel, pentru prima oară în istorie, o nouă şi uluitoare dimensiune. Ea arăta nu numai spre datoriile omului faţă de semenul său şi Creator, ci era un indiciu despre conducta divină în raport cu fiinţele create de El.
Din păcate, datorită faptului că în 1888, tezele şi ideile celor doi au fost înăbuşite în faşă, doctrina unui Dumnezeu care NU E MAI PRESUS DE LEGE nu a putut fi dezvoltată. A rămas pierdută prin seifurile adventiste şi ascunsă până azi de lume. Dar au existat oameni care au încercat de-a lungul timpului să reconstruiască din cenuşă o teorie a unui Dumnezeu prieten, "supus" şi El aceloraşi cerinţe morale ale legii ca şi creaturile Sale, un Dumnezeu care se confunda pe Sine cu preceptele ei. M.L. Andreasen, Graham Maxwell, Donald Short, Robert Wieland şi la noi Gili Cârstea au arătat rând pe rând bisericii că Dumnezeul adevărat nu este un Dumnezeu "atotputernic", arbitrar, violent, răzbunător sau tribal, aşa cum îl prezintă de fapt adeseori vechiul testament, ci un Dumnezeu "neputincios" de a face rău cuiva, "slab" în a-şi apăra pielea , infinit în răbdare, bunătate şi dragoste.
Implicaţiile teologice care decurg dintr-o astfel de imagine a unui Dumnezeu total non-violent, ca un miel bun de tăiere, care nu se apără pe Sine, care nu ia viaţa oamenilor sau îngerilor chiar şi atunci când aceştia se despart de El, izvorul vieţii, care este neputincios în faţa propriei torturi pe cruce...au constituit nişte revelaţii răvăşitoare pentru mine. Imaginea unui Dumnezeu care plânge pentru om atunci când acesta îi ucide propriul Său fiu pe cruce, mai degrabă decât a se răzbuna, m-a ajutat să trec mai uşor peste cea mai cumplită criză a vieţii mele când a mă răzbuna şi a-mi face singur dreptate mi se părea legitim.
Ce este legea morală, deci? Este ea doar un cod etic moral al omenirii sau este însăşi copia caracterului divin? Poate Dumnezeu să se sustragă împlinirii legii, deşi e evident că într-o altă dimensiune a ei, şi să rămână neprihănit? Sau dimpotrivă... suveranul universului are voie să comită minciună sau crimă dacă interesele i-o cer?!? Dacă Dumnezeu nu poate ucide, cum explicăm fluviile de sânge poruncite de El în vechiul testament? Iar dacă ucide şi face ce doreşte fără ca cineva să-i spună " ce faci" ( Iov 9,12), cum poate El atunci ca să pretindă ascultare de aceste precepte morale oamenilor?
Convingerea mea este că Dumnezeu se confundă pe Sine cu legea celor 10 porunci. Dar în acelaşi timp, El este mult mai mult decât putem noi pricepe în ceea ce priveşte standardele de moralitate. Da, este adevărat că ne-am grăbit să explicăm vechiul testament fără să ţinem în socoteală ce s-a întâmplat la cruce, dar în acelaşi timp nu-l putem reduce pe Dumnezeul infinit la zece paragrafe adaptate unei omeniri căzute în păcat. Sunt de acord că trebuie să reinterpretăm biblia ca întreg "în lumina care vine de la Calvar" , dar oare să renunţăm cu totul la ideea unui Dumnezeu care pedepseşte nelegiuirea? Cum se împacă dragostea infinită a Sa cu dreptatea Sa desăvârşită? Până unde este de acceptat teologia unui Dumnezeu "neputincios" în faţa răului? Şi cum se comportă un Dumnezeu infinit de răbdător atunci când unele din fiinţele create devin monştri care pun în pericol viaţa altora?
Dar despre lacunele teologice ale unui Dumnezeu prea permisiv data viitoare...
Isus a venit doar să salveze lumea, nu să o judece... judecata va urma... și va fi pe măsură. Mie îmi e suficient să mă gândesc la Ioan, ucenicul care își punea capul pe pieptul lui Isus și care, atunci când l-a văzut pe Isus în toată gloria Sa a căzut la pământ ca mort.
RăspundețiȘtergereMartin, ai o filozofie teologica DEOSEBITA de cea obisnuita. Sper din toata inima sa ajungi la concluzia justa (asa cum i s-a intamplat lui Iov, care a primit revelatia Divina)
RăspundețiȘtergereIoan Dascal
@ Ioan Dascăl:
RăspundețiȘtergereMulţumesc din nou ptr aprecieri. ştiu că teologia mea e deosebită. Altfel nu aş fi singur în castelul Wartburg, ci într-o biserică:-))
Mihaela.
Crezi că judecata de la urmă a celor răi o va face cu asprime Dumnezeu sau tot omul? Cine va judeca pe îngeri şi pe cei nelegiuiţi? Nu tot ...omul?
Martin, cu tot egoismul care ar putea fi înțeles din următoarea mea remarcă mă bucur că spui că teologia ta diferită de face să fi singur în Castelul Wartburg :) că și eu sunt la fel de singură printre lacurile din Sainte Marthe :-) și nu-mi găsesc locul prin biserici.. oricât mi-aș dori asta...
RăspundețiȘtergerereferitor la judecata de pe urmă eu înțeleg că vom fi judecați de oameni în sensul de comparație. Dumnezeu ne va judeca comparându-ne cu alți oameni... dacă ei au putut înseamnă că și noi am fi putut. (dacă Noe a putut să fie neprihănit înseamnă că și ceilalți ar fi putut fi, în consecință potopul a fost o judecată dreaptă și binemeritată)
...si daca cel ce ne va judeca va fi propria noastra minte ?
RăspundețiȘtergereMihaela,
RăspundețiȘtergereE mult de spus despre judecată. Există totuşi un verset în evanghelii unde Isus spune că TAtăl a dat toată judecata Fiului( Ioan 5,22). Însă ştim că Isus nu a judecat lumea, ci a răscumpărat-o. Nici măcar pe preoţii care îl puneau pe cruce nu i-a judecat, dându-le sentinţe veşnice...ci s-a rugat pentru ei.
Atunci cine judecă?!?!? Eu cred că Mizantropescu are dreptate, deoarece...de ex, Caiafa şi poporul iudeu s-a judecat singur atuni când a spus " Sângele Lui să cadă asupra noastră şi a copiilor noştri. " Şi aşa a şi fost. Ceea ce cerem, de aia avem parte. vrem viaţă veşnică, de aia avem parte. Vrem numai viaţa asta, de asta ave parte.
Pavel şi Isus spun că cei sfinţi( adică cei salvaţi) vor judeca "israelul" şi lumea, ba chiar şi îngerii...desigur cei căzuţi. Într-adevăr, se pare că va fi o judecată în toată puterea cuvântului, dar al cărei verdict va depinde de om, şi nu de Dumnezeu. Iar asta dă peste cap toată teologia bisericească, unde Dumnezeu e văzut cu sprânceana ridicată mereu.
Cât despre cei condamnaţi, mintea lor, aşa cum spune Mizantropescu, le va spune într-un final unde au refuzat pe faţă cadoul fără plată al mântuirii. Şi nu vor da vina în final decât pe ei înşişi...
Eu înțeleg că există mai multe feluri de judecată, printre care una istorică (ceea ce s-a întâmplat cu Israel, sau cu Sodoma) și alta veșnică (care e încă de domeniul viitorului).
RăspundețiȘtergereIsus a venit prima dată DOAR să salveze lumea dar va reveni pentru judecată. Și sunt de acord; mintea noastră va fi de acord cu judecata... amintiri uitate ne vor fi readuse la lumină atunci când cărțile vor fi deschise și motivațiile secrete ale inimilor noastre vor cântări mai mult decât faptele noastre*. Ceea ce va face diferența va fi doar faptul că l-am acceptat pe Isus ca Salvator personal. În consecință unii vor fi găsiți vinovați dar vor fi achitați; iar alții vor fi găsiți și ei vinovați dar ... nu vor fi achitați. Pentru că n-au acceptat să fie răscumpărați.
*asta doar pentru că in rai, la fel ca și în iad vor exista diferite niveluri de pedepse/recompense.
Mihaela, iaca ce zice psihologia despre REMUSCARE:
RăspundețiȘtergere" Tortura, suferinta morala, pe care propria constiinta morala o impune subiectului dupa ce el a incalcat normele morale. Reactie a eului fata de propriul sentiment de vinovatie. Efect al sentimentului de culpabilitate, autopedepsire, traire chinuitoare a nevoii de a fi pedepsit, de a reechilibra prin ispasirea vinei. Are semnificatia unei autoagresiuni."
Fenomenul este magistral descris de Dostoievsky in "Crima si pedeapsa "
Isaia il descrie altfel, dar avand acelasi inteles : " Şi, când vor ieşi, vor vedea trupurile moarte ale oamenilor care s-au răzvrătit împotriva Mea; căci viermele lor nu va muri, şi focul lor nu se va stinge; şi vor fi o pricină de groază pentru orice făptură.”( 66.24 )
* Dostoevsky
RăspundețiȘtergereMihaela,
RăspundețiȘtergereDe acord cu tine în mare parte despre judecată. Într-un fel anume, toţi cei care au murit sunt deja judecaţi, în sensul că în cazul lor zarurile au fost aruncate. Personal însă nu cred în viaţa IMEDIAT după moarte( rai sau iad) deoarece aşa ceva submină adevărul învierii şi de fapt al judecăţii.
Dacă oamenii au fost deja trimişi în iad sau rai, la ce bun o judecată? Ce rost are învierea, dacă ei şi-au primit deja pedeapsa? Lucrurile sunt mult mai simple şi mai clare decât credem, cel puţin pentru mine.
Nu cred în existenţa iadului. Aşa ceva este incompatibil cu existenţa unui Dumnezeu iubitor. Perpetuitatea veşnică a unui iad plin de grozăvii ar fi batjocură neîntreruptă pentru ideea unui Dumnezeu plin de dragoste, deoarece în iad blestemele, torturile, nedreptatea, în esenţă...păcatul...ar fi continuat la nesfârşit. Ori refuz să cred căpăcatul va fi cointinua la nesfârşit.
E mult de spus despre asta. Iadul este o doctrină inventată de om pentru a ţine în robie ( de mult ori ecleziastică) sufletele semenilor săi. Biserica catolică de ex, a putut să aibă fenomenalul succes timp de aproape 1400 de ani numai datorită doctrinei iadului. Ţinând sufletele într-o continuă teroare, le domini.
Nu intenţionez să scriu un articol acum despre asta, dar poate o voi face, cine ştie...
Dumnezeu este cu mult mai multă dragoste decât putem să ne imaginăm.
MIzantropescu, s-ar putea foarte bine ca această suferință să fie doar psihologică... nu știu... ceea ce Biblia spune clar e că va fi veșnică.
RăspundețiȘtergereA spune că iadul nu există, sau că nu va fi veșnic, nu e altceva decât umanism. Iar pericolul care ne pândește crezând asta e că ajungem să ne credem mai buni decât Dumnezeu, și să considerăm Dumnezeul Vechiului Testament diferit de cel al Noului Testament, când realitatea este că Dumnezeu este același, și ieri și azi și în eternitate. În el nu există nicio umbră de schimbare. E important să distingem între bunătatea și asprimea lui Dumnezeu, care sunt două componente indivizibile (Romani 11:22)
Mihaela, daca reusim sa'l vedem pe dumnezeu ca pe un tata, ne gandim asa: noi, oamenii, in rautatea noastra daruim tot ce credem mai bun copiilor nostri, intru educatie, etc, etc. Nu'i damnam la o pedeapsa vesnica. In schimb, ii mai altoim cu cate un mic proces de constiinta, care chiar daca e dureros, prinde bine.
RăspundețiȘtergereIad nu exista. Daca'mi arati un singur loc in biblie in care e amintit clar, te cred.
Dumnezeu e acelasi si azi si maine, dar parca ieri n'a fost la fel. Ca mai ieri, femeia era privita ca o proprietate, trebuia sa taca, sa se supuna neconditionat barbatului, etc...
Ceea ce'l face sa fie diferit e perceptia noastra despre el. Cum ni'l imaginam. In vechiul testament, puteai sa omori un om cu pietre, ca asa zicea legea. In noul testament, omul capata ceva mai multa valoare...
In plus, ma indoiesc uneori de infailibilitatea bibliei.
Daca n'am dreptate, spune'mi rogu'te daca crezi ca Samson a omorat cu un os de magar 1000 ( una mie ) de filistini. Si daca crezi, spune'mi de ce dumnezeul vechiului testament, ala care e unul si acelasi in veci, nu i'a spus sa'si iubeasca dusmanii... ;)
Pe mine unul argumentul care mi se pare cel mai serios cu privire la incompatibilitatea iadului cu existenţa unui Dumnezeu iubitor este acesta.
RăspundețiȘtergereCum ar reacţiona o mamă care este mântuită şi se află în cer la vederea/ auzul chinurilor indescriptibile ale fiului ei din iad, condamnat veşnic? Ar mai fi ăla un paradis pentru ea? Cum ar putea să se bucure în compaia îngerilor şi eventual să cânte laudă Creatorului când acesta încuviinţează de fapt un loc de veşnică tortură?
De fapt, ideea nu e cea a unei mame care suspină din când în când la auzul urletelor fiului. Ci faptul că este perpetuată veşnic nelegiuirea în univers, este pur şi simplu de neacceptat, cel puţin pentru mine.
Cum a fost biruit diavolul la cruce definitiv, dacă prin iad el va continua de fapt să-şi facă bine-mersi de cap atâta timp cât va dori?
Apoi chestia cu umanismul de care vorbeşti stă în felul următor. Isus a făcut el însuşi o descoperire a caracterului Tatălui prin comparaţie cu ce face omul păcătos( Luca 11, 13). Expresia " cu cât mai mult" indică că raţionamentul lui Mizantropescu este corect.
Adică dacă noi, muritorii,nelegiuiţi şi răi din fire, NU AM PERMITE totuşi existenţa unui loc de tortură veşnic, " cu atât mai mult" nu ar permite lucrul acesta un Dumnezeu care este iubire ănainte de orice altceva.
Încearcă să cauţi prin vreo enciclopedie, fie şi wikipedia, originea şi mai ales larga răspândire a conceptului de iad( sheol la evrei,geena hades la greci)şi vei vedea că are foarte mult de-a face cu credinţe vechi, păgâne, şi nicidecum cu iubirea arătată de Isus. Dacă spui că nu aparţii nici-unei biserici, asta îţi poate fi din start de foarte mare ajutor ca să cercetezi singură şi mai profund, liberă de prejudecăţi şi crezuri făcute de om.
Iadul mi s'a parut de cand ma stiu o idiotenie nascocita de minti bolnave. Cum ar fi popii.
RăspundețiȘtergereAici, Martin s'ar putea sa greseasca: "De fapt, ideea nu e cea a unei mame care suspină din când în când la auzul urletelor fiului.", pt ca s'ar putea ca fiul respectiv sa fie torturat prin gadilare vesnica, iar muma'sa sa'i auda din rai vesnicele hohote de ras.
discuția e lungă și complicată, și se prea poate să aveți o oarecare dreptate... chiar fără nici o prejudecată n-am ajuns eu la religie... de iad și rai a auzit tot omul :)
RăspundețiȘtergereAm tradus pe blogul meu două articole care pe mine m-au luminat. e drept că-s destul de lungi dar, zic eu :) sunt interesante
http://pasipecaleacredintei.wordpress.com/2010/10/04/despre-moarte-și-inviere-1/
http://pasipecaleacredintei.wordpress.com/2010/12/02/cei-morti-in-domnul-sunt-deja-alaturi-de-dumnezeu-1/
O sa-mi iau timp să le citesc, dar critic...ca de obicei :-)
RăspundețiȘtergerecriticile sunt binevenite :)
RăspundețiȘtergere”Adică dacă noi, muritorii,nelegiuiţi şi răi din fire, NU AM PERMITE totuşi existenţa unui loc de tortură veşnic, cu atât mai mult nu ar permite lucrul acesta un Dumnezeu care este iubire ănainte de orice altceva.”
RăspundețiȘtergereIn plus, noi, muritorii, nelegiuiti si rai din fire, avem stabilite pedepse diferentiate in functie de gravitatea faptei. Cum ar putea sa fie justitia lui Dumnezeu, care este iubire, sub cea umana, pedepsind la fel orice fapta, in orice cantitate, cu pedeapsa cea mai cea?
Nu vad prea multe variante de raspuns. Cel mai la indemana imi e acela ca God nu e drept. Al doilea ar fi ca informatiile noastre cu privire la ce se intampla cu judecata/pedeapsa nu sunt drepte. Al treilea ar fi ca dreptatea noastra nu e dreapta. In ultimul caz, toata argumentatia ta de mai sus, bazata pe logica, laolalta cu observatia mea, se duc de rapa, dimpreuna cu argumentul anti-iad si cam cu orice discutie despre dreptatea lui Dumnezeu, care devine cam inaccesibila si neinteleasa. Tot ce ne-ar ramane ar fi sa luam lucrurile asa cum ne sunt comunicate si sa le acceptam fara sa le judecam dupa dreptatea noastra. Iar un prim efect ar fi acela ca iadul ar ramane in picioare, nemaiavand nevoie de aprobarea noastra logica, ci doar de un paragraf din Carte.
Skeptic
Acum 20 si ceva de ani am citit si eu doctrina adventista si m-am oprit un timp la discutii teologice cu unii fruntasi ai cultului din orasul meu, dar au fost tare diferite de felul cum prezinta Martin, ceea ce m-a facut sa le dau pace, dar nu inainte de a citi asa zis, ele profetii ale Elenei, in cateva volume( Voluminoase)
RăspundețiȘtergereImi place felul de gandire expus pe acest blog, eu trec totul prin filtrul biblic, si abia astept un prilej sa aduc si eu CRITICA, pana acum pozitiva, totusi incep sa zic ceva : vorba proverbului "de n-ar fi, nu s-ar povesti (discuta)- ma refer la iad, care TOTUSI nu poate fi VESNIC, caci si Timpul are un inceput si va avea un sfarsit, si chiar legea conservarii energiei arata ca tot ceea ce incepe musai are si un sfarsit, fiindca IN TIMP TOTUL SE TRANSFORMA
Numai ceea ce este vesnic poate ramane NESCHIMBAT- este scris !
Skeptic,
RăspundețiȘtergereNu ai reuşit să te loghezi? Că altădată a mers...În rest, perfect de acord cu comentariul tău şi cu concluzia acestuia:
" Tot ce ne-ar ramane ar fi sa luam lucrurile asa cum ne sunt comunicate si sa le acceptam fara sa le judecam dupa dreptatea noastra. Iar un prim efect ar fi acela ca iadul ar ramane in picioare, nemaiavand nevoie de aprobarea noastra logica, ci doar de un paragraf din Carte"
Da, se numeşte credinţă oarbă sau superstiţie,( a se citi prostie) lucru care este prezent în toate religiile lumii cu duiumul.
Am postat din nou acest comentariu despre iad deoarece la logare si apăsarea pe butonul de postare, mi-a dispărut...
RăspundețiȘtergereAşadar, să mai dezmorţim atmosfera iadului din aceste conversaţii...iata o poveste bună care circulă pe net:
Urmatoarea intrebare ar fi fost pusa la un examen de chimie la Universitatea Liverpool. Raspunsul dat de unul dintre studenti a fost atat de profund" incat profesorul l-a impartasit colegilor sai, iar astfel am ajuns si noi sa avem placerea de a-l cunoaste.
Intrebare suplimentara:
Este iadul exoterm (emite caldura) sau endoterm (absoarbe caldura)?
Pentru a-si demonstra opinia, cei mai multi studenti au folosit legea lui Boyle, care spune ca un gaz se raceste atunci cand se extinde si se incalzeste atunci cand este comprimat, sau ceva similar.
Insa unul dintre studenti a scris urmatoarele:
" In primul rand, trebuie sa cunoastem cum se schimba masa iadului in timp.
Asadar, trebuie sa cunoastem rata cu care sufletele intra in iad comparativ cu rata celor care pleaca din iad.
Cred ca putem sa presupunem cu destul de multa siguranta ca, odata ce un suflet ajunge in iad, nu mai iese niciodata. Prin urmare, nici un suflet nu iese din iad.
In ceea ce priveste rata celor care intra, sa ne uitam la diferitele religii care exista astazi in lume.
Cele mai multe dintre aceste religii spun ca, daca nu esti un membru al lor, vei ajunge in iad.
Dat fiind ca exista mai mult de o singura asemenea religie si cum oamenii nu sunt membrii mai multor religii simultan, putem sa facem estimarea ca toate sufletele merg in iad.
Date fiind ratele nasterilor si deceselor, putem sa spunem ca numarul sufletelor din iad creste exponential.
Acum trebuie sa ne uitam la volumul iadului. Din cauza ca legea lui Boyle spune ca, pentru ca temperatura in iad sa ramana constanta , volumul iadului trebuie sa creasca proportional cu numarul sufletelor care intra,
Acest lucru arata ca sunt doua posibilitati:
(1) Daca iadul se extinde cu o rata mai mica decat cea cu care intra sufletele in el,
atunci temperatura si presiunea in iad vor creste atat de mult incat pana la urma se va declansa tot iadul pe pamant.
(2) Daca iadul se extinde cu o rata mai mare decat cea cu care intra sufletele in el,atunci temperatura si presiunea vor scadea pana cand o sa inghete iadul.
Asadar, care din ele este reala?
Daca acceptam postulatul pe care mi l-a dat Sandra in primul an de facultate, "o sa inghete iadul inainte sa ma culc cu tine" si tinand cont de faptul ca m-am culcat cu ea azi-noapte, atunci ipoteza a doua trebuie sa fie cea corecta.
Prin urmare, sunt sigur ca iadul este endoterm si ca a inghetat deja.
Corolarul acestei teorii este ca, din moment ce iadul a inghetat, rezulta ca nu mai accepta nici un suflet si a disparut...ramanand numai Raiul, ceea ce, prin urmare dovedeste existenta unei fiinte divine - ceea ce explica de ce, noaptea trecuta, Sandra striga:
"Dumnezeule!".
Acest student e singurul care a luat 10.
Ovidiu, de-acum încolo învăţătură de minte: înainte de a posta, fă un click pe copy, ca să nu rişti nimic. Că ar fi păcat să se piardă asemenea postări.
RăspundețiȘtergereÎn altă ordine de idei, tare de tot studentul ăla. Uite cum o noapte înfierbântată cu prietena poate distruge "fierbinţeala" doctrinei iadului:-)) Sigur o să ajungă în iad tipul...mai ales dacă a făcut sexpremarital:-)