sâmbătă, 11 iunie 2011

Călcând pe cioburi

    


        Sâmbăta asta trecută (întâmplare povestită pe un forum acum un an) am fost după o pauză de vreo 3-4 luni iarăşi pe la biserica din S, Germania. Nu mai văzusem de mult timp pe cineva drag şi mi-am zis...hai că dau o raită pe acolo să vedem ce se mai discută. "Fierbeam " de dor de "hrană" spirituală nouă şi am zis să mai fac o mică pauză de la studiul meu zilnic şi să văd ce mai au de zis şi alţii. Ce să aibă de zis?...

    Păi la lecţiunea "şcolii de sabat" se discuta infailibilitatea bibliei. Aşa că dacă am venit eu s-au trezit pe cap cu devil´s advocate şi nu i-am iertat. Lecţiunea dădea sus şi tare că Biblia este infailibilă ...nici urmă de greşeală domnule....M-am ridicat în picioare şi le-am spus că se înşeală grav cine crede că Biblia e Cuvântul lui Dumnezeu turnat oamenilor printr-o pâlnie în creierul profetului. Cel ce crede aşa, nu are habar de psihologie,filologie, etimologie, medicină, teologie făcută pe exegeză biblică serioasă şi multe multe altele care au de-a face cu scrierea unei cărţi ca Biblia. Cine crede aşa ceva citeşte Biblia ca şi copiii care se uită la desene animate, dar nu ca studiu serios. Cineva care se apleacă serios asupra Bibliei va observa nenumărate ...chestii care-i vor aprinde multe beculeţe...
   După pledoaria mea "contra" bibliei şi în favoarea adevărului  am fost întrebat de la amvon că dacă nu mai iau Biblia ca etalon fără greşeală, atunci ce ne mai rămâne?!?
- Păi Hristos ...am răspuns eu repede.
- Păi dacă nu mai crezi în Biblie...cum mai crezi în Hristos?
- Păi când am spus eu că nu mai cred în Biblie?
- Păi ai spus că Biblia are mii de greşeli.
- Da, am spus.  Dar aceste greşeli mă determină să o iubesc şi mai mult.
 -Cum să o iubeşti şi mai mult dacă e greşită?
- Pentru că aşa mă determină la studiu, să văd care parte e greşită şi care nu. Un fascinant puzzle, tâmpenii omeneşti  grave amestecate cu străluciri de geniu divin.
- Şi cum ştii care e greşită şi care nu? Aşa, după capul tău?
- Nu, nu după capul meu, după capul lui Hristos. El însuşi a corectat scriptura timpului lui.
- Da, dar el era cine era...
- Da, şi el e exemplul meu desăvârşit. Eu încerc să-i calc pe urme...
- Tu îţi baţi joc de el...(deja se aprinsese neamţul "instructor"al "şcolii de sabat")....Toată scriptura este insuflată de Dumnezeu, spune Pavel....TOATĂ!!!
- Unde spune Pavel asta? l-am intrebat eu? 39 Şi mai ales la ce Scriptură se referea el? La aia din timpul lui sau asta din timpul nostru?
   Urmează tăcere...combinată cu mânie("sfântă"), penibil şi ridicol...la care un frăţior de lângă mine..deja peste măsură de iritat:
- Ce mai contează unde spune măi frate? :D Adevărul este că ai înnebunit de tot la cap!!!
   După care văzându-se apărat, "instructorul" 10 şcolii de sabat linişteşte apele mai ceva ca Isus furtuna cu celebrul şi deja consacratul "Să mergem mai departe"...

     În pauză au venit la mine cei trei tineri( nu, nu din povestea cu Daniel) şi dă-i cu biblia în sus biblia în jos....
- Ia spuneţi-mi, cât timp vă luaţi pentru biblie zilnic? i-am întrebat eu.
- Da` tu cât timp iţi iei, măi deşteptule?
- Nu-i frumos să răspunzi la întrebare cu întrebare, am zis eu. Dar dacă tot mă întrebaţi, biblia mea arată de parcă aş fi jucat fotbal cu ea, de-abia se mai ţine din încheieturi...
      La care zice unul...
- Păi decât să ştim biblia aşa de bine ca tine şi să începem s-o criticăm...mai bine de noi că n-o citim decât din an în paşte....dar stim că e inspirată total 63
- Deci sunteţi siguri că ştiţi? Deşi recunoaşteţi că n-o studiaţi chiar zilnic?
- Da, noi ştim. Dar tu ai ajuns un cretin şi un idiot şi un tâmpit şi eşti pierdut. Pierdut pentru veşnicie....

      No comment...Adică ba da. Aţi încercat vreodată să mergeţi pe cioburi şi să zâmbiţi sincer în acelaşi timp? Eu am încercat, dar nu vă mai spun dacă mi-a şi reuşit...

4 comentarii:

  1. Bun de tot articolul asta! Apropo, Biblia totusi spune ceva despre VT desigur, anume ca e inspirat...o spune Pavel in 2 Timotei 3:16,17. Sau cel putin asa am fost obisnuiti sa credem. O analiza atenta a textului in limba greaca si o traducere ad-litteram, ar suna cam asa:
    "pasa grafhe theopneustos kai Ophelimos pros didaskalian pros elegmon pros epanorthOsin pros paideian ten en dikaiosune hina artios e ho tou theou anthropos pros pan ergon agathon exertismenos" adica redand fidel cuvant cu cuvant: "fiecare (tot, toata) scriere (scriptura) divin inspirata si benefica pentru doctrina (invatatura) pentru mustrare pentru corectare pentru disciplina (instruire) in dreptate ca sa echipeze pe al lui Dumnezeu om spre fiecare fapta buna au fost echipate in".

    Adaptand textul la limba romana moderna si contemporana, textul ar suna cam asa:
    "Fiecare scriere inspirata de Dumnezeu si benefica pentru invatatura, pentru mustrare, pentru corectare, pentru instruire in dreptate, a echipat pe omul lui Dumnezeu ca sa faca fapte bune".

    Daca suntem cinstiti cu limba greaca a NT, trebuie sa ii dam dreptate celui de la biserica germana, huiduit de instructori si de credinciosi...in Biblie nu spune exact asa cum am citit noi in diverse traduceri: "TOATA SCRIPTURA ESTE INSPIRATA DE DUMNEZEU"...ci mai degraba ca acele scrieri inspirate si folositoare ca sa...ne-au fost buse la dispozitie ca rezultatul final sa fie facerea de bine. Intr-adevar, Isus este etalonul dupa care scrierile se dovedesc a fi sau a nu fi inspirate, indiferent de hotararile conciliilor ecumenice vechi sau nou testamentare.

    RăspundețiȘtergere
  2. am calcat si eu pe cioburi ....si sincer mi a ramas un gust tare amar in suflet....macar de era bun pt fiere.:):):p....sunt de acord cu amandoi...,.iar in ceeace priveste judecata celor din biserici care se cred mai destepti si ca stiu biblia pe de rost spunand ca nu mai trebuie sa o studieze....nu stiu ce vorbesc insa stiu sa judece pe alti si sa se vada mai mai mai buni decat frati lor...imi pare rau tare pt ei...dar nu putem decat sa ne rugam ca bunul DUMNEZEU sa le deskida mintea sa inteleaga ceeace trebuie....cu stima....Silviu

    RăspundețiȘtergere
  3. Daca doar incerci, nu esti sigur daca ver reusi sau nu, dar daca MERGI CU CREDINTA, se schimba situatia . Am deja multe motive sa te contrazic cu privire la AUTENTICITATEA Bibliei versiunea Regelui Iacob, pentru mine este simplu si clar ca nu exista contradictii decat pentru aceia care o citesc din an in paste si prefera sa creada fabulatiile oamenilor FIRESTI" insemnati cu fierul rosu in insasi cugetul lor "
    Vreau sa va amintesc versetul " Caci ,cine se apropie de Dumnezeu, TREBUIE SA CREADA ca El este si rasplateste pe cei ce-L cauta "
    EU SUNT UNUL DIN EI si ma numesc Ioan Dascal, , fara sa ma ingrijorezde faptul ca pentru multi cititori, SUNT UN ANONIM

    RăspundețiȘtergere
  4. @ Silviu:
    Bine ai venit, Silviu şi mersi ptr comentariu. Total de acord cu tine. Personal "înjur" biserica din toţi plămânii, pentru că ea este sursa tuturor relelor, dar nu aş batjocori niciodată vreun om din biserică. Toţi cei care susţin şi agreează sistemul schizofrenic bisericesc sunt victime oarbe şi manipulate cu biblia. Nu biblia este de vină, nicidecum, ci pastorii sau popii care o citează absurd şi paranoic. Rămâne să ne rugăm pentru victime ca să vadă şi ei...adevărul. Şi adevărul să-i facă...liberi.

    @ ovidiu:
    Danke pentru traducerea corectă din limba greacă. Ajută norm de mult celor sinceri care chiar caută adevărul şi nu supunerea tacită faţă de un sistem bolnav. Şi în noua versiune este şi mai potrivită IQ-ului lui Pavel care era mult deasupra altor evrei contemporani ai săi...care luau scriptura ca inspirată verbal, la fel ca şi mulţi alţii de azi...
    Din păcate, incidentul petrecut cu mine se repetă până la saţietate în orice biserică creştină, dovedind astfel nu numai că creştinismul este lipsit de blândeţea şi înţelepciunea lui Hristos, ci că prostia şi fanatismul orb este inima lui...
    Aşa că după ce am petrecut 30 de ani într-o astfel de cruntă prostie şi manipulare, nu văd altă cale de găsire a ADEVĂRULUI decât afară din orice biserică. Doamne-ajută!

    RăspundețiȘtergere